search
top

Σύγχρονη επικοινωνία με παιδίατρο

Κατά το μεγάλωμα ενός παιδιού οι γονείς έρχονται αντιμέτωποι συνεχώς με πράγματα που δεν γνωρίζουν και με καταστάσεις που τους δημιουργούν ανασφάλεια, αλλά και τους κάνουν ολοένα πιο σοφούς και έμπειρους. Οι απορίες που δημιουργούνται μπορούν να λύνονται με διάφορους σύγχρονους τρόπους επικοινωνίας με τον παιδίατρο, ανάλογα με το επείγον και το είδος τους.

– Καταρχήν πολλές απορίες για το παιδί μας λύνονται με μια συνεχή νοερή επικοινωνία βασισμένη στο πλούσιο υλικό ενημέρωσης γονέων από τα βιβλία και το διαδίκτυο. Οι γονείς που ενημερώνονται για τα παιδιά τους μέσα από τις περίπου 800 σελίδες έντυπης ενημέρωσης από τα βιβλία μου για γονείς, μέσα από τις περίπου 1800 σελίδες ηλεκτρονικής ενημέρωσης για γονείς από την ιστοσελίδα μου και μέσα από την καθημερινή ανανέωση θεμάτων στην facebook σελίδα μου καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος των ερωτήσεών τους για όλη τη γκάμα θεμάτων που τους απασχολούν πάνω στην σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών τους. Ακόμα, τακτικά email newsletters στέλνονται στους γονείς του ιατρείου μας που παρέχουν όλα τα ζεστά ή επίκαιρα θέματα που τους απασχολούν.

– Οι προληπτικές παιδιατρικές επισκέψεις, τακτικές – περίπου ανά μήνα έως 6-7 μηνών, έπειτα περίπου ανά δύο μήνες έως 12-14 μηνών, ανά τρεις μήνες έως 20-22 μηνών, ανά τέσσερις μήνες έως 30 μηνών, ανά έξι μήνες έως 4 ετών και ανά έτος έως την εφηβεία- προσφέρουν στους γονείς τακτική ευκαιρία να συγκεντρώσουν τις απορίες και τα θέματα που τους απασχολούν και να τα συζητήσουν όλα με τον παιδίατρο. Φτιάχνοντας μια γραπτή λίστα θεμάτων κατά το μεσοδιάστημα από το ένα ραντεβού στο άλλο είναι μια πολύ καλή ιδέα.

– Η επικοινωνία με το τηλέφωνο είναι ο κλασικός τρόπος να βρίσκουμε τον παιδίατρο. Στο σταθερό του ιατρείου για διαδικαστικά πράγματα όπως το κλείσιμο ραντεβού με τη γραμματέα κατά τις ώρες λειτουργίας του ιατρείου, καθημερινές πρωί και απόγευμα. Απλές μη επείγουσες απορίες μπορούν να λύνονται από την νοσοκόμα διαλογής – triage nurse – του ιατρείου μας και πάλι κατά τις εργάσιμες ώρες. Για πιο σοβαρές καταστάσεις όταν είναι απαραίτητη η επικοινωνία με τον γιατρό, οι κλήσεις στο σταθερό του ιατρείου παραπέμπονται σε αυτόν και συνήθως, αν δεν μπορούμε άμεσα να απαντήσουμε, καλούμε πίσω σε λίγη ώρα ανάμεσα από τα ραντεβού του ιατρείου.

– Η επικοινωνία με το κινητό τηλέφωνο γίνεται σε ώρες μη λειτουργίας του ιατρείου ή εάν δεν είναι εφικτή η επικοινωνία στο σταθερό, και όταν οι απορίες μας δεν καλύπτονται με τα παραπάνω. Εάν δεν μπορούμε να απαντήσουμε άμεσα – γιατί εξετάζουμε ασθενή ή γιατί φροντίζουμε τα παιδιά μας εκείνη τη στιγμή – θα σας πάρουμε πίσω σύντομα όταν απελευθερωθούμε.

– Για επείγουσες καταστάσεις και εφόσον δεν απαντούμε άμεσα στο κινητό τηλέφωνο μπορείτε να μας γνωστοποιήσετε το επέιγον του πράγματος στέλνοντας ένα μήνυμα στο κινητό.

– Για επείγουσες καταστάσεις, που είναι ευτυχώς πιο σπάνιες – πχ πυρετικοί σπασμοί, πνιγμός, αφυδάτωςη κα – η προληπτική έντυπη και ηλεκτρονική ενημέρωση από το υλικό μας κάνει την μισή δουλειά. Σε τέτοιες περιπτώσεις πρώτη προτεραιότητά σας είναι να καλέσετε ασθενοφόρο στο σπίτι ή να μεταφέρετε το παιδί άμεσα στα εφημερεύοντα δημόσιου ή ιδιωτικού νοσοκομείου, ενώ η ενημέρωση στο κινητό του παιδιάτρου σας μπορεί να γίνει παράλληλα ή σε δεύτερο χρόνο.

– Όταν χρειάζεται να δείξετε στον γιατρό σας παρακλινικές εξετάσεις, φωτογραφίες πχ από το δέρμα του ή τα κόπρανά του κα ή βίντεο πχ με ακούσιες κινήσεις και υποψίες σπασμών, μπορείτε να επικοινωνείτε αυτό το υλικό μέσω μηνύματος στο κινητό MMS, μέσω email ή και μέσω μηνύματος στο facebook. Μέσω email ή facebook είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος επικοινωνίας όταν πρέπει να περιγράψετε αναλυτικότερα το ιστορικό του παιδιού σας, όταν μαζεύετε τις απορίες σας μεταξύ επισκέψεων, για διευκρινίσεις ή απορίες που ξέφυγαν από την τελευταία σας επίσκεψη ή όταν βρίσκεστε μακριά πχ στο εξωτερικό. Οι απαντήσεις με αυτούς τους τρόπους επικοινωνίας δεν είναι εγγυημένο ότι θα δοθούν άμεσα, μπορεί να μπορέσουμε να απαντήσουμε μέσα σε ώρες ή μέρες, αλλά θα απαντηθούν και είναι μια χαρά τρόπος επικοινωνίας όταν οι απορίες δεν είναι πιεστικές ή επείγουσες. Μεγάλος όγκος θεμάτων μπορούν να λυθούν με αυτούς τους τρόπους χωρίς να χρειαστεί τηλεφωνική επικοινωνία.

– Η συνεδρία επικοινωνίας μέσω Skype μπορει να προσφέρει μια πλήρη virtual επίσκεψη του παιδιού σας στον παιδίατρο. Οι συνεδρίες αυτές προφανώς ωφελούν σε περιπτώσεις όπου είστε μακριά και για μη επείγουσες καταστάσεις. Για να κλειστεί μια συνεδρία Skype χρειάζεται ραντεβού προκαταβολικά.

– Στις λίγες μέρες του χρόνου που η επικοινωνία μαζί μας θα είναι πιο δύσκολη λόγω διακοπών ή έκτακτου προσωπικού γεγονότος ή σχολικής εκδήλωσης με τα παιδιά μας ή συνεδρίου, σας ενημερώνουμε πάντα – με email newsletter ή μήνυμα τηλεφωνητή ιατρείου ή και στο facebook – για αντικαταστάτες παιδιάτρους ή/ και συμβούλους γαλουχίας IBCLC με τους οποίους μπορείτε να επικοινωνήσετε εκτάκτως. Οι αντικαταστάτες αυτοί είναι συνεργαζόμενοι εδώ και καιρό μαζί μας, διαλεγμενοι υπεύθυνα για την ποιότητα των υπηρεσιών τους και θα ικανοποιήσουν τα θέματά σας αξιόπιστα όπως και εμείς. Στις παραπάνω μέρες σας ενημερώνουμε επίσης για την δυνατότητα επικοινωνίας με εφημερεύοντα συγκεκριμένων ιδιωτικών κλινικών για τις οποίες γνωρίζουμε ότι λειτουργούν αξιόπιστα 24/7,ότι δεν θα ταλαιπωρήσουν αναίτια, δεν θα υπερδιαγνώσουν και δεν θα υπερθεραπεύσουν κάνοντας μη χρειαζούμενες εισαγωγές στο νοσοκομείο – σε αντίθεση με άλλες κλινικές τις οποίες και δεν συνιστούμε.

Τα μέςα επικοινωνίας με τον γιατρό έχουν αυξηθεί σήμερα τόςο πολύ που μπορούν να αξιοποιούνται με μεγάλη ποικιλία και ευκολία ανάλογα με την περίσταση. Δεν είναι μόνο το κινητό τηλέφωνο. Πάντα μπορείτε να μας βρείτε, αρκεί να συνειδητοποιήσετε μια λογική, ευέλικτη προσέγγιση με σύγχρονους τρόπους επικοινωνίας.

 

Σ Παπαβέντσης MRCPCH DCH IBCLC 2015

Σχετικά Άρθρα

top
Όροι Χρήσης | Εμπιστευτικότητα | Πνευματικά Δικαιώματα | Login